top of page

החופש הגדול - אז איך עושים את זה?

ההכנות לחופש הגדול

בשנה שעברה הכנו לוח ובו שיבצנו את התכניות השונות שלנו לחופש הגדול.

כדי לשמר הרגשה של אקשן דאגתי לרשום בלוח גם ביקור סטנדרטי אצל חברים וכיוצא באלה.

השנה הוספנו צעד מקדים.

קראתי לילדים. (הגדולים. הקטנה רק בת חצי שנה והיא תיאלץ לזרום עם מה שיחליטו הגדולים אבל נראה לי שהיא תעשה את זה בכיף.)

הסברתי להם את משמעות המושג "סיעור מוחות" ואז ישבנו לעשות אחד שכותרתו 'רעיונות לחופש הגדול'.

טרם התחלנו בתהליך השיבוץ. בקרוב. יש לנו זמן עד סיום המחזור הראשון, והיחיד במקרה שלנו, של הקייטנות.

במקביל, ריעננו לאחרונה את חוקי הבית. מתורה שבעל-פה שהיתה גמישה וזורמת מדי, היא הפכה לתורה בכתב.

כלומר, לדף על המקרר ובו רשימה ממוספרת של חוקים.

חיינו השתפרו פלאים מאז.

כמובן שלא תמיד זה עובד אבל ההשפעה על הילדים היתה דרמטית.

לקח לנו שש שנים וחצי ושלושה ילדים אבל מי סופר. העיקר שזה קרה.

אז מה זה בעצם חופש

כאמא אני מבינה שכדי שהילדים יחוו חופש אמיתי הם זקוקים לתחושת ביטחון.

חופש גדול בלי חוקים זו אנארכיה.

החוקים מייצרים מסגרת, בתוכה אפשר לבחור מתוך האפשרויות הקיימות.

והלוח הזה, שמכניס משהו ברור וידוע מראש בחופש הכל-כך ארוך הזה מקנה גם הוא ביטחון ומייצר מסגרת זמן ברורה יותר.

כהומאופתית, המושג 'חופש' לוקח אותי למקום של החלמה, ריפוי.

ריפוי = חופש.

החופש להיות אני, ליצור את היצירה שלי בעולם.

המחלות, על כל צורותיהן, מצמצמות את החופש שלנו, את יכולת הבחירה ואת יכולת הביטוי שלנו, מרחיקות אותנו מעצמנו ומהייעוד שלנו.

הכאב מנטרל אותנו.

הפחד משתק אותנו.

הייאוש סוגר אותנו.

תהליך של ריפוי מאפשר לנו לשחרר אט אט ובעקביות את המחסומים שלנו ולשוב אל עצמנו.

וואלה.

החיים הם חופש אחד גדול.

כלומר, הם יכולים להיות.

יש מגבלות. לכולנו. ובתווך - החופש. החופש לעשות את המיטב בתוך המגבלות. להיות במקסימום יצירה, שמחה, סיפוק, אהבה, קבלה. נתינה.

מה אני רוצה

אני רוצה להיות בחופש הגדול.

מאתגר כאן בארץ.

מאתגר להיות אמא ואשת איש.

מאתגר במאה ה-21.

אני רוצה להצליח, בנתונים הקיימים, להיות ביצירה. לשמוח. להיות בנוכחות כמה שיותר. להיות בהכרת הטוב. לתת את מה שיש לי לתת. ולקבל בשמחה.

וכמובן שאני רוצה להרגיש טוב בגוף שלי, בריאה ברמה הפיסית.

מה אני יכולה לעשות

אני מטפלת בהומאופתיה.

וככזו, אני משתדלת להתבונן בכם ולזהות באילו מקומות נשלל מכם החופש. באילו סיטואציות אין לכם בחירה, אם מסיבות פיסיות, אם מסיבות רגשיות או מנטליות.

אני שומעת את הסיפור ומרכיבה את הפאזל וכך בוחרת את הטיפול המתאים לכל אחד ואחת באופן אינדיבידואלי.

מוזמנימות לפנות אלי לטיפול הומאופתי ואני אשמח ללוות אתכם בדרך לחופש הגדול שלכם.

אני שרה ובקרוב מתכננת הופעה. אצלנו בחצר שבאמצע תל אביב.

אפשר לשמוע פה את ההקלטה שעשינו בקיץ האחרון. לקח לי זמן להבין שזה חלק מהנתינה שלי. קודם כל לעצמי אבל לא רק.

אני טבעונית. מה שאומר שאני לא מפסיקה לחפש מתכונים מרגשים ברשת ובכלל.

כטבעונית שבטוחה שלא, אנחנו לא חייזרים, פשוט הגענו מהעתיד, אני מרגישה שזו שליחות לשתף בשפע העצום הזה, ומקווה להשתדל לעשות זאת בכל פוסט בהמשך - נתחיל היום בבלוג הנהדר הזה של נופר. מיליון מתכונים קלים, פשוטים, טעימים.

אני עושה מלאכת יד. רוקמת ותופרת. לשימוש אישי בעיקר. פשוט כי גיליתי שזה מרגיע אותי ומכניס אותי למצב מדיטטיבי.

אני לומדת חשיבה הכרתית ("ימימה") כדי להזכיר לעצמי שוב ושוב את הטוב.

אני לוקחת השראה מאנשים טובים. מה שמגיע אלי. ממליצה להקשיב לאישה המיוחדת הזו באחד הערבים כשמתאפשר לכם.

וחוץ מזה חגגתי השבוע יום הולדת. השבוע לפני שלושים ושבע שנים התחלתי במסע שאני מזכירה לעצמי לא מעט לאחרונה שאין לדעת מתי הוא ייגמר ויתחיל אחד אחר, אז אין זמן לשטויות, ולנוח - ננוח בקבר, ויאללה, באנו לעשות טוב, אז אני מנסה.

 

bottom of page